Webhelp neemt SNT over van Neon

BCCF heeft de aandeelhouders en management team van het Franse Webhelp Group geadviseerd bij de overname van SNT Nederland. In een competitief proces met meerdere bieders werd Webhelp Group de uiteindelijke koper.

SNT, is al 30 jaar specialist in klantcontact. Op locatie van de klant of vanuit een van de eigen contact centers in Nederland of internationaal wordt het klantcontact voor de klant per telefoon of een ander communicatiekanaal verzorgd. De Nederlandse organisatie heeft 3500 medewerkers en een omzet in 2013 van 77 miljoen euro.

Synergie is er voor alle partijen. Zowel de Webhelp Group als SNT en zijn Nederlandse klanten kunnen klantcontacten verder optimaliseren. “De Webhelp Group is voor ons de optimale partij om mee in zee te gaan”, vertelt Gert-Jan Morsink over de overname die het resultaat is van een intensief traject met meerdere partijen. Morsink blijft CEO van de Nederlandse organisatie en is inmiddels toegetreden tot de internationale Raad van Bestuur van de Webhelp Group.

“Vanaf het eerste gesprek was er een klik. Ook onze ideeën over de diensten en dienstverlening komen overeen. Daarnaast sluit hun visie op de uitbouw van de organisatie aan op de onze. Bovendien opereren we in dezelfde branche, waardoor we elkaars taal spreken.” Op het moment van aankoop van SNT bestaat Webhelp Group uit 37 contactcenters met 18.000 medewerkers en een jaaromzet van 370 miljoen euro. Het bedrijf wordt gefinancierd door het in Londen en Parijs gevestigde Charterhouse Capital Partners, dat sinds 2011 een meerderheidsbelang heeft.

Samengevoegd met SNT is de Webhelp Group de derde partij op de Europese markt. Voor de komende drie jaar wordt een verdubbeling van de omzet voorzien, deels afkomstig uit volgende overnames.

BCCF heeft Webhelp Group vanuit een langlopende relatie met zowel Webhelp Group als ook de target SNT bij het gehele acquisitieproces geadviseerd en hiermee een voor beide partijen succesvolle samenwerking tot stand gebracht.